Jak se připravit na praxe

23.05.2022

Blížil se 16. květen den, kterým měly moje praxe začít. Seděl jsem tiše v lavici s nepříjemným pocitem, jelikož jsem moc dobře věděl, že svoje praxe nemám vyřešené. Hlavou mi vrtala jediná otázka. 

Co budu dělat?



Jak to celé začalo?

Ještě v ten den jsem se snažil vše zachránit, a tak jsem se po škole vydal za mamkou do práce s cílem pokusit se najít praxe
u ní. Tam mi ale bylo sděleno vedením, že praxe u mamky není možná, z důvodu citlivých dat v daném oboru. Už jsem se pomalu začínal smiřovat s tím, že si svoje praxe budu muset odpykat o letních prázdninách. 

Jenom při pomyšlení na práci zadarmo, a ještě ke všemu
o letních prázdninách, se mi udělalo špatně. Nezbývalo mi tedy nic jiného, než se pustit opět do hledání. Tentokrát jsem ale uspěl, nebudu vám lhát, přišlo to jako dar z nebes. Táta mi poradil, abych kontaktoval jeho kamaráda, který vlastní firmu.

Neváhal jsem ani sekundu a už jsem vytáčel ono telefonní číslo. Byl to velice zajímavý rozhovor, ovšem pro mne byla důležitá jediná věc, a to, zda si mne vezme pod křídla, jakmile řekl, že ano, spadl mi velký kamen ze srdce. Ovšem všechno moje trápení bylo naprosto zbytečné, kdybych si nechal vyřešit praxi od školy a nenechal vše na poslední chvíli. 

Moje cesta za praxemi by byla daleko lehčí.

Kde jsem byl na praxi?

Firma, ve které jsem byl na praxích, se zabývá autodopravou
a nese název Bellatrix s.r.o. Jedná se o stavební i dopravní společnost. Hlavní činností firmy je autobusová doprava. Zabývá se především o zahraniční zájezdy a výlety po celé České republice, ať už jsou to turistické zájezdy, nebo školy v přírodě.


Foto:  Steve Buissinne
Foto: Steve Buissinne

Tip na závěr

Na závěr bych rád dodal, že je velmi důležité přemýšlet o výběru praxe dopředu. Správný výběr firmy nebo oboru pro praxe, ve kterém se chcete uplatnit, totiž muže být vaše největší šance či příležitost k možné super brigádě do budoucna.

Přeji všem hodně štěstí s výběrem té správné praxe! 

LB

Takže moje osobní rada: Nikdy nenechávejte důležité věci na poslední chvíli.

Foto: Zbynek Burival
Foto: Zbynek Burival

Jak to probíhalo?

Ze začátku jsem byl ve firmě spíše po ruce, ale postupem času už mi byla přidělena samostatná pracovní náplň. Jednalo se především o kalkulaci objednávek a e-mailovou komunikaci s klienty. Pracoval jsem také s fakturami a kontroloval objednávky. Zprva jsem byl ztracený a nevěděl co a jak ale vše mi bylo krásně vysvětleno a potom už to šlo samo.
Za sebe musím říct, že je hodně důležitý vyptávat se a nebát se požádat o pomoc.

LB


© 2022 ART ECON časopis Backstage
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky